De lokale kranten in Nederland, waaronder de buurtkrant #Dwars, worden bijzonder goed gelezen. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 10,7 miljoen Nederlanders wel eens de huis-aan-huiskrant leest. 56% leest elke week driekwart of meer van nieuwste editie.
Het Nederlands Media Onderzoek door Ipsos I&O meet tweejaarlijks het bereik van de huis-aan-huiskranten. De lokale kranten worden intensief gelezen. De grootste leeftijdsgroep is 35 tot en met 64 jaar.
75% heeft een voorkeur voor de krant op papier, en 73% heeft interesse in gemeentelijk nieuws/aankondigingen.
77% geeft aan interesse te hebben in lokale evenementen en activiteiten, en 67% heeft interesse in de lokale cultuur(agenda) en/of lokale sport(uitslagen). Van de lezers doet 76% de dagelijkse aankopen.

Dit is goed nieuws voor lokale adverteerders
Lokale media, zoals huis-aan-huisbladen o.a. de buurtkrant #Dwars zijn een effectief medium om lokale bekendheid te vergroten en een sterke band met de lokale gemeenschap op te bouwen. Door te adverteren in deze media kunnen bedrijven hun naamsbekendheid vergroten, sympathieker overkomen en beter verbinding maken met potentiële klanten in Amsterdam-Oost en de Watergraafsmeer.
Adverteren in buurtkrant #Dwars… vraag naar de mogelijkheden: dwarskrant@gmail.com


Geef een reactie